Page 95 - książka - styczeń 2015
P. 95
Ustawa Prawo zamówień publicznych – tekst jednolity
2) niezwłocznego informowania o wszelkich zmianach dotyczących
podwykonawców, które wystąpią w trakcie wykonywania zamówienia;
3) stosowania przewidzianej w przepisach mniejszego rozdziału procedury
wyboru podwykonawców wszystkich lub niektórych części zamówienia, które
wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom;
4) zawarcia z innymi podmiotami umowy o podwykonawstwo, zgodnie z art. 131p
ust. 1.
4. Określenie w opisie przedmiotu zamówienia wymagań, o których mowa w ust. 2,
nie może skutkować zobowiązaniem wykonawcy do uzyskania od władz państwa
członkowskiego Unii Europejskiej zobowiązania ograniczającego swobodę tego
państwa w zakresie stosowania, zgodnie z odpowiednimi przepisami prawa
międzynarodowego lub unijnego, swoich krajowych kryteriów dotyczących
zezwoleń na eksport, transfer lub tranzyt.
Art. 131h. 1. Zamawiający może udzielić zamówienia w dziedzinach obronności i
bezpieczeństwa w trybie przetargu ograniczonego albo negocjacji z ogłoszeniem.
Zamawiający może udzielić zamówienia w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa
w trybie dialogu konkurencyjnego, negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z
wolnej ręki w okolicznościach określonych w niniejszym rozdziale, a w przypadku,
o którym mowa w art. 74 ust. 2, również w trybie licytacji elektronicznej.
2. W przypadkach, o których mowa w ust. 1 zdanie pierwsze, zamawiający może
wybrać najkorzystniejszą ofertę z zastosowaniem aukcji elektronicznej. Przepisy art.
91a-91c stosuje się odpowiednio.
3. Zamówienia w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa można udzielić w trybie
dialogu konkurencyjnego, jeżeli zachodzą łącznie następujące okoliczności:
1) nie jest możliwe udzielenie zamówienia w trybie przetargu ograniczonego lub
negocjacji z ogłoszeniem, ponieważ ze względu na szczególnie złożony
charakter zamówienia nie można opisać przedmiotu zamówienia zgodnie z
art. 30 i 31 lub obiektywnie określić uwarunkowań prawnych lub finansowych
wykonania zamówienia;
2) cena nie jest jedynym kryterium wyboru oferty najkorzystniejszej.
4. Zamawiający, udzielając zamówienia w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa
w trybie negocjacji z ogłoszeniem albo dialogu konkurencyjnego, może określić w
ogłoszeniu o zamówieniu lub w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, iż
postępowanie będzie toczyć się w następujących po sobie etapach, do udziału w
których zamawiający zaprasza wykonawców, których oferty otrzymały najwięcej
punktów w wyniku zastosowania kryteriów wyboru oferty najkorzystniejszej.
95
2) niezwłocznego informowania o wszelkich zmianach dotyczących
podwykonawców, które wystąpią w trakcie wykonywania zamówienia;
3) stosowania przewidzianej w przepisach mniejszego rozdziału procedury
wyboru podwykonawców wszystkich lub niektórych części zamówienia, które
wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom;
4) zawarcia z innymi podmiotami umowy o podwykonawstwo, zgodnie z art. 131p
ust. 1.
4. Określenie w opisie przedmiotu zamówienia wymagań, o których mowa w ust. 2,
nie może skutkować zobowiązaniem wykonawcy do uzyskania od władz państwa
członkowskiego Unii Europejskiej zobowiązania ograniczającego swobodę tego
państwa w zakresie stosowania, zgodnie z odpowiednimi przepisami prawa
międzynarodowego lub unijnego, swoich krajowych kryteriów dotyczących
zezwoleń na eksport, transfer lub tranzyt.
Art. 131h. 1. Zamawiający może udzielić zamówienia w dziedzinach obronności i
bezpieczeństwa w trybie przetargu ograniczonego albo negocjacji z ogłoszeniem.
Zamawiający może udzielić zamówienia w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa
w trybie dialogu konkurencyjnego, negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z
wolnej ręki w okolicznościach określonych w niniejszym rozdziale, a w przypadku,
o którym mowa w art. 74 ust. 2, również w trybie licytacji elektronicznej.
2. W przypadkach, o których mowa w ust. 1 zdanie pierwsze, zamawiający może
wybrać najkorzystniejszą ofertę z zastosowaniem aukcji elektronicznej. Przepisy art.
91a-91c stosuje się odpowiednio.
3. Zamówienia w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa można udzielić w trybie
dialogu konkurencyjnego, jeżeli zachodzą łącznie następujące okoliczności:
1) nie jest możliwe udzielenie zamówienia w trybie przetargu ograniczonego lub
negocjacji z ogłoszeniem, ponieważ ze względu na szczególnie złożony
charakter zamówienia nie można opisać przedmiotu zamówienia zgodnie z
art. 30 i 31 lub obiektywnie określić uwarunkowań prawnych lub finansowych
wykonania zamówienia;
2) cena nie jest jedynym kryterium wyboru oferty najkorzystniejszej.
4. Zamawiający, udzielając zamówienia w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa
w trybie negocjacji z ogłoszeniem albo dialogu konkurencyjnego, może określić w
ogłoszeniu o zamówieniu lub w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, iż
postępowanie będzie toczyć się w następujących po sobie etapach, do udziału w
których zamawiający zaprasza wykonawców, których oferty otrzymały najwięcej
punktów w wyniku zastosowania kryteriów wyboru oferty najkorzystniejszej.
95